Rola mediów w promocji koszykówki

Rola mediów w promocji koszykówki

Media pełnią kluczową rolę w relacjonowaniu i promowaniu koszykówki. Dostarczają społeczeństwu informacji, których nie może ono uzyskać w inny sposób. Tworzy również kulturę, która promuje sport. Odgrywa ważną rolę w utrzymaniu graczy i fanów w kontakcie z ich ulubioną drużyną. Aby zapewnić najlepszą relację, media muszą rozważyć wiele różnych czynników. Na przykład, mogą potrzebować rozważyć systematyczny przegląd badań nad koszykówką. Muszą również rozważyć ograniczenia przeglądu, stereotypy rasowe, zasięg mediów społecznościowych i sposób dostarczania informacji do lokalnych punktów informacyjnych.

Zasięg mediów społecznościowych

Pomimo rozpowszechnienia mediów społecznościowych, nadal istnieje niewiele badań, które faktycznie próbowały określić ilościowo, jak wpłynęły one na przemysł sportowy. Ci, którzy to zrobili, stwierdzili, że NBA była beneficjentem tego szaleństwa mediów społecznościowych.

NBA podjęła szereg wysiłków, aby poprawić swoje zaangażowanie fanów, od opracowania oficjalnych kont wydarzeń, przez utworzenie stanowiska menedżera społeczności we Francji, po bezpośrednie interwencje w krajach zagranicznych. W sezonie 2018 NBA franczyzy wykorzystały kanały mediów społecznościowych na swoją korzyść, generując w tym procesie 6,4 miliona dolarów wartości medialnej.

Te same zespoły zdobyły również dodatkową ekspozycję od innych konkurencyjnych drużyn. Na przykład broniący tytułu Golden State Warriors wykorzystali strategię mediów społecznościowych, aby zgromadzić fanów wokół swojej drużyny. Obejmowała ona aktualizacje w czasie rzeczywistym podczas meczów oraz hashtag specyficzny dla danego meczu. Podobne podejście zastosowali Toronto Raptors, aby zwrócić uwagę na swoją historyczną drużynę.

Największym wyzwaniem dla drużyn sportowych w tej erze jest znalezienie sposobu na najlepsze zaangażowanie fanów. Muszą dostarczyć treść, która połączy ich z publicznością i upewnić się, że jest ona przekonująca. Można to osiągnąć poprzez ustanowienie spójnego komunikatu, włączenie najlepszych narzędzi mediów społecznościowych i zapewnienie, że jest to istotne dla ogólnej marki.

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania, jeśli chodzi o wdrożenie planu mediów społecznościowych, jest jasne określenie tego, co próbujesz osiągnąć. Najlepszym sposobem na to jest uzyskanie informacji zwrotnej od fanów. W ten sposób zespół może kontrolować przekaz i zapewnić dostarczenie najbardziej odpowiednich treści. Najpopularniejszą treścią we wspomnianej wcześniej modzie na media społecznościowe jest wideo. Wideo generuje około 86% całkowitej wartości medialnej generowanej przez zespół.

National Basketball Association jest również najlepszym miejscem do badania efektu mediów społecznościowych. Używając metodycznego podejścia, autorzy starali się odkryć, które “ciekawostki” z uniwersum mediów sportowych są najbardziej efektywne. Przeczesali ponad 2800 artykułów na temat sportu i tematów pokrewnych, aby znaleźć te, które się wyróżniają.

Stereotypy rasowe

Pomimo rosnącej różnorodności sportów i sportowców, stereotypy rasowe nadal istnieją w mediach sportowych i komentarzach. Sportowcy, szczególnie ci z NBA, muszą być świadomi wpływu, jaki te stereotypy mogą mieć na ich wyniki.

Czarni mężczyźni i kobiety są przedmiotem różnych stereotypów. Sportowcy powinni być tego świadomi i podjąć kroki w celu zmniejszenia potencjału uprzedzeń rasowych w ich sporcie. Na przykład, trenerzy powinni być proaktywni w zapewnieniu, że ich zawodnicy rozumieją negatywne implikacje stereotypów rasowych na ich wyniki.

Podobnie biali mężczyźni i kobiety podlegają stereotypom rasowym. Niektórzy są stereotypowo postrzegani jako bandyci, podczas gdy inni są zakładani jako wysportowani. Stereotypy te opierają się na kombinacji cech fizycznych, intelektu i innych czynników. Nie wiadomo jednak, w jakim stopniu stereotypy te odnoszą się do konkretnych grup. Kilka badań wykazało, że zarówno czarnoskórzy, jak i biali mężczyźni i kobiety mają tendencję do bycia ocenianymi w dużej mierze na podstawie ich zdolności sportowych.

Aby ocenić stereotypy rasowe w sporcie, Claude Steele, badacz socjologii, przeprowadził eksperyment. Manipulował on atletyzmem rasy docelowej, jak również oceną sportowca przez dziennikarza sportowego. Wyniki sugerowały, że uczestnicy opierają swoje oceny na stereotypach rasowych.

Ponadto, badacze wykazali, że istnieje nieświadoma stronniczość w komentarzach na antenie. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę dominację kultury klasy wyższej w NBA i związanych z nią biznesach.

Badanie wykazało również, że na oceny uczestników dotyczące czarnych i białych sportowców miał wpływ iloraz “inteligencji sportowej”. Innymi słowy, gracze, których uznano za posiadających wyższą inteligencję, byli oceniani jako bardziej uzdolnieni. W rezultacie czarni sportowcy osiągali lepsze wyniki niż ich biali odpowiednicy, ale tylko wtedy, gdy wyniki były mierzone na podstawie inteligencji sportowej.

W przeciwieństwie do tego, uczestnicy, oceniając białego zawodnika, przypisywali mu przede wszystkim talent sportowy. Podobnie, uczestnicy oceniali Czarnego mężczyznę gracza w oparciu o jego zdolności atletyczne. W przeciwieństwie do Białych mężczyzn i kobiet, Czarne cele były oceniane jako mające większe zdolności atletyczne i silniejszy hustle.

Ograniczenia systematycznego przeglądu badań nad koszykówką

Koszykówka jest sportem, który opiera się na wielu różnych cechach fizycznych. Cechy te obejmują od miar antropometrycznych, takich jak wysokość i masa ciała, do czynników biomechanicznych, takich jak siła, elastyczność i zwinność. Na przykład, wydajność skoku w typowych sytuacjach gry jest mierzona poprzez biegowy skok pionowy (RVJ) lub test pojedynczego skoku (SJ).

Sprawność fizyczna koszykarzy była szeroko badana. Wyniki licznych badań wykazały, że można zmierzyć szeroki zakres sprawności fizycznej. Testy te mogą dostarczyć danych pozwalających na wyróżnienie zawodników i przewidywanie ich przyszłych wyników.

Pomimo licznych testów, nie opracowano akceptowanych międzynarodowych standardów do ilościowego określania talentu. Co więcej, niuanse różnych metodologii mogą wpływać na wyniki. Stanowi to barierę dla opracowania danych normatywnych. Co więcej, istnieje potrzeba, aby naukowcy dostosowali się do praktyków i krajowych organów zarządzających w celu opracowania znormalizowanych baterii testowych. Dodatkowo, procedury testowe są zależne od dostępności zasobów i motywacji graczy.

W celu rozwiązania tych kwestii przeprowadzono systematyczny przegląd badań nad koszykarzami. Celem była ocena jakości i ryzyka stronniczości wyników. Miał on również dostarczyć wglądu w częstość występowania zaburzeń mięśniowo-szkieletowych u koszykarzy i czynników towarzyszących.

Przegląd systematyczny został przeprowadzony zgodnie z wytycznymi PRISMA. Opierał się na systematycznym przeszukiwaniu baz danych do lipca 2020 roku. Łącznie zidentyfikowano 1684 badania, które kwalifikowały się do przeglądu. Spośród nich 137 badań obejmowało badania. Kolejne 231 oceniono poprzez przegląd pełnotekstowy. Spośród nich zidentyfikowano 375 duplikatów.

Niniejszy przegląd dostarcza dowodów na skuteczność treningu uwagi wzrokowej na celność strzałów do kosza. Sugeruje również, że wpływ uwagi wzrokowej na wydajność strzelania jest specyficzny, a nie ogólny. Ma to implikacje dla oceny i przewidywania wpływu innych czynników na dokładność strzelania. Pozwoli to badaczom na dalsze zrozumienie, jak poprawić precyzję strzelania do kosza.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Sztuka woltyżerki w tenisie
Czytaj Dalej

Sztuka woltyżerki w tenisie

Jeśli chodzi o sztukę siatkówki w tenisie, istnieje kilka różnych technik, które można zastosować. Niektóre z nich to…
Znaczenie odporności psychicznej w tenisie
Czytaj Dalej

Znaczenie odporności psychicznej w tenisie

Jedną z najważniejszych umiejętności, których musisz się nauczyć, jeśli chcesz stać się lepszym tenisistą, jest rozwijanie odporności psychicznej.…